کد خبر : 10145
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مارس 2015 - 2:29

کاروان ۲۰۰ نفره دانشجویان خواهر دانشگاههای اهر به اردوی راهیان نور اعزام شد

کاروان ۲۰۰ نفره دانشجویان خواهر دانشگاههای اهر به اردوی راهیان نور اعزام شد

به گزارش اهروصال، این کاروان پیش از ظهر دیروز با حضور پرشور مردم و مسئولان شهرستان اهر از مقابل یادمان شهدای گمنام واقع در پارک شیخ شهاب الدین اهری حرکت کرد. سرهنگ پاسدارداود عباسی فرمانده سپاه ناحیه اهر در حاشیه این مراسم  در گفتگو با خبرنگار اهروصال اظهار داشت: راهیان نور مقدمه ای برای بازگشت

به گزارش اهروصال، این کاروان پیش از ظهر دیروز با حضور پرشور مردم و مسئولان شهرستان اهر از مقابل یادمان شهدای گمنام واقع در پارک شیخ شهاب الدین اهری حرکت کرد.

سرهنگ پاسدارداود عباسی فرمانده سپاه ناحیه اهر در حاشیه این مراسم  در گفتگو با خبرنگار اهروصال اظهار داشت: راهیان نور مقدمه ای برای بازگشت ما به خویشتن است، نسل جوان با مقاومت آشنا می شوند و می دانند که در مسیر کمال در مقابله با تهاجم فرهنگی امروز بهترین مورد راهیان نور است که به لطف خدا جوانان در این سفر معنوی با مقاومت ونسل اول انقلاب آشنا می شوند.

این کاروان متشکل از چهار دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ نفر از شهرستان است که به مدت شش روز از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در استان خوزستان دیدن می‏کنند.

وی تصریح کرد: این کاروان شامل دانشجویان خواهر بسیجی دانشگاههای شهرستان اهر می باشد که برای اعزام به سرزمین‏های نور ثبت نام کرده‏ اند.

عباسی خاطر نشان کرد: در مدت شش روز اردو، شرکت‏کنندگان از مناطق عملیاتی طلائیه، فتح‏المبین، شلمچه، اروندکنار، شوش دانیال، هویزه، دهلاویه، فکه و… تمامی یادمانها و قدم گاههای شهدای عزیز دیدن خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اعزام کاروان راهیان نور تأثیر به‌ سزایی در گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه دارد، بیان کرد: وظیفه همه ما بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و اعزام کاروان‏های راهیان نور یکی از راه‏های گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه انقلابی ماست.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص تأثیر فرهنگ در جامعه گفت: فرهنگ می‏تواند جامعه‏ای را بسازد یا نابود کند و ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ غنی اسلامی ایرانی خود را در جامعه ترویج و گسترش دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف اعزام کاروان‏های راهیان نور به سرزمین‏های نورانی دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی کشور را روشنگری در خصوص ابعاد مختلف جنگ تحمیلی، بیان شرایط سخت جنگ و ایستادگی در مقابل هجمه دشمن به منظور تقویت روحیه جهاد و شهادت عنوان کرد.

عباسی با تأکید بر مقوله فرهنگ‌سازی گفت فرهنگ و تفکر ناب ایثار و شهادت که برگرفته از فرهنگ ناب اسلام و عاشوراست، سد محکمی برابر تهاجم دشمنان است و ما باید تلاش کنیم این فرهنگ را به هر طریق ممکن گسترش دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه اهر در پایان از تمامی کسانی که در اعزام این کاروان به مناطق عملیاتی همکاری و همیاری کردند تقدیر و تشکر کرد.

 جواد شیدایی مسئول دفتر بسیج دانشجویی سپاه ناحیه اهر نیز در گفتگو با خبرنگار اهروصال گفت: جوانان جامعه امروز با تهدیدات بسیار گسترده فرهنگی روبرو هستند که در این رابطه راهیان نور بهترین فرصت برای مقابله با این تهدیدها است.

شیدایی با بیان اینکه نکته اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور ایجاد زمینه برای زیارت بامعرفت است، گفت: راهیان نور در چند مرحله برگزار می‌شود که گسترده‌ترین مرحله آن راهیان نور جنوب کشور است.

وی آشنایی دانشجویان با رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و انتقال فرهنگی ایثار و شهادت به نسل جدید دانشجو را از مهمترین اهداف برگزاری راهیان نور برشمرد.

 

گزارش تصویری مرتبط

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
بسیجی یکشنبه , 8 مارس 2015 - 15:14

امسال هم با اصلاح طلبان همسو شده واز محلات کاروان راهیان نور اعزام نمی کنند

نظرات بسته شده است.