کد خبر : 101413
تاریخ انتشار : جمعه 13 ژانویه 2017 - 21:40
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پیشروی چشمگیر نیروهای عراقی در شرق موصل/ ۱۰ منطقه آزاد شد بسته هستند

پیشروی چشمگیر نیروهای عراقی در شرق موصل/ ۱۰ منطقه آزاد شد

پیشروی چشمگیر نیروهای عراقی در شرق موصل/ ۱۰ منطقه آزاد شد

نیروهای عراقی امروز (جمعه) موفقیت‌های چشم‌گیری را در شرق موصل داشتند و تا کنون بیش از ۶۰ درصد این بخش از شهر را آزاد کرده‌اند.

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، نیروهای «مبارزه با تروریسم» امروز در شرق شهر موصل سرعت پیشروی قابل توجهی از خود نشان دادند.

به نوشته منابع خبری عراقی، آن‌ها صبح امروز ابتدا توانستند کنترل پل «الحریه» واقع در مرکز شهر موصل را به دست بگیرند.

یک منبع نظامی نیز خبر داد که نیروهای مبارزه با تروریسم در محور جنوبی موصل موفق شدند منطقه «السلام» در شهر موصل را از داعش بازپس گیرند و دهها تروریست داعش را در این محور از پای درآورند.

در همین راستا، «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده عملیات «قادمون یا نینوی» نیز اعلام کرد که نیروهای سرویس مبارزه با تروریسم کنترل ساختمان ادارات دولتی (ساختمان استانداری، شورای استانداری، فرمانداری، اداره کشاورزی و اداره برنامه‌ریزی عمرانی) را بدست گرفتند.

یارالله همچنین تأکید کرد که نیروهای عراق موفق شدند منطقه «الصدریه» را آزاد کرده و پرچم این کشور را بر فراز ساختمانهای آن به اهتزاز درآورند.

منطقه «الرفاق» نیز از دیگر مناطقی است که امروز صبح به دست نیروهای عراقی افتاد.

ظهر امروز نیز نیروهای عراق موفق شدند منطقه «یارمجه جنوبی» واقع در شرق موصل را کاملا از دست تروریستها پس بگیرند.

برخی از منابع امنیتی نیز اعلام کردند که نیروهای یگان ویژه عراق وارد منطقه «الفیصیلیه» واقع در جنوب شرق موصل شده‌ و توانسته‌اند بیشتر این منطقه را آزاد کنند.

در شمال موصل نیز مسئولان امنیتی خبر دادند که نیروهای عراق وارد مناطق کاخ‌ ریاست جمهوری در نزدیکی دانشگاه موصل شده‌اند.

اما بعد از ظهر امروز نیز در محور شمال شرقی شهر موصل نیروهای عراقی موفق شدند در درگیری سنگین حدود ۲۵ تن‌از تروریست‌های داعش را کشته یا زخمی و ۳ خودروی انتحاری را نیز منهدم کنند.

در محور جنوبی شهر نیز نیروهای عراقی با تثبیت مواضع در محله‌های «الساهرون»،«سومر»و «السلام» حدود ۹۵ تروریست داعش را کشته و زخمی کردند، در این درگیری‌ها ۱۳ خودروی زرهی و انتحاری داعش منهدم شدند.

در بخش‌های مرکزی شرق و دانشگاه موصل نیروهای عراقی موفق شدند تعدادی از ساختمان‌های اداری دانشگاه را آزاد کنند.عملیات به سمت مرکز دانشگاه ادامه دارد.

نیروهای «مبارزه با تروریسم» عصر امروز نیز توانستند فاز یک منطقه «الکفاءات» را در نزدیکی دانشگاه موصل آزاد کنند و در ساحل دجله نیز دومین پل از چهار پل بر روی این رود هم به کنترل نیروهای عراقی در آمد. این در حالی است که عناصر تروریستی داعش دو روز گذشته پل چهارم موصل را منفجر کردند.
ابعاد اصلی تصویر
نیروی هوایی عراق نیز امروز(جمعه) مقر «کمیته مرکزی» داعش در استان نینوی را هدف قرار دادند.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: مرکز اطلاعات نظامی ارتش عراق با همکاری نیروی هوایی امروز مقر «کمیته مرکزی» داعش در نینوی را منهدم کرد و در پی آن یکی از بارزترین سرکرده داعش در نینوی کشته شد. در این عملیات هوایی، «ابو الخطیب» تروریست سعودی تبار و مسئول عملیات انتحاری استان نینوی نیز کشته شد.

در ادامه بیانیه آمده است که «ابو عباس القریشی مسئول کمیته مرکزی داعش در نینوی و الرقه و ابراهیم السامرائی مشاور تروریستی ابوبکر البغدادی و همچنین مسئول فرماندهی عملیات تروریستی در نینوی کشته شدند.»

انتهای پیام/م

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.