کد خبر : 100832
تاریخ انتشار : جمعه 6 ژانویه 2017 - 9:32
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی جزو مهم‌ترین اقدامات دستگاه‌های فرهنگی بسته هستند

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی جزو مهم‌ترین اقدامات دستگاه‌های فرهنگی

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی جزو مهم‌ترین اقدامات دستگاه‌های فرهنگی

اهروصال: امام جمعه اهر راه‌اندازی نهضت‌های سوادآموزی قرآن کریم در مساجد آذربایجان شرقی را خواستار شد و گفت: باوجود این‌که فرصت کمی برای آغاز ” تبریز ۲۰۱۸” مانده در پایتخت گردشگری جهان اسلام نماد و دروازه قرآنی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اهروصال، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده صبح امروز در دیدار با مدیران دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان اهر اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید فعالیت‌هایی که در حیطه وظایف آن‌هاست بیشتر توجه داشته باشند و این اقدامات کلیه دستگاه‌ها به ویژه در زمینه فرهنگی اولویت‌بندی کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان اهر با برنامه‌ریزی مدون برنامه‌های فرهنگی یک‌ساله خود را به قرارگاه فرهنگی اعلام کنند، افزود: با تدوین برنامه‌های یک‌ساله فرهنگی جلسات هم‌اندیشی برگزار می‌شود و در صورت تدوین برنامه‌های فرهنگی بایستی آن را علاوه بر شهرستانی، می‌توانیم به‌صورت منطقه‌ای عملیاتی کنیم.

امام جمعه اهر کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شهرستان اهر را منوط به برنامه‌ریزی دستگاه‌های متولی دانست، ادامه داد: اقدامات فرهنگی یکی از اصول مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که در این زمینه صدها و شاید هزاران شهید داده‌ایم و از طرفی با توجه به این‌که دشمنان در صدد نفوذ فرهنگی هستند باید قدم‌های ارزشمندی در این راستا برداریم.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بایستی جزو مهم‌ترین اقدامات دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد، اضافه کرد: متأسفانه برخی‌ها از فرمایشات امام خمینی(ره) قرائت‌های مختلفی به نفع خود می‌کنند و باوجود رهبری امام خامنه‌ای قرائت‌های مختلف از خط امام راحل در واقع جفا در حق نظام است.

وی با تأکید بر اینکه در مملکت اسلامی همچون ایران با وجود مقام معظم رهبری نباید سیاست‌گذاری دوگانه‌ای وجود داشته باشد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌خوبی نقشه راه را ترسیم می‌کنند درحالی‌که برخی‌ها با سوءتعبیر و تحریف سخنان امام راحل همه‌چیز را به نفع خود سیاست‌گذاری می‌کنند، پس بنابراین تمامی دستگاه‌های فرهنگی در زمان کنونی فرمایشات امام خامنه‌ای را سرمشق فعالیت‌ها قرار دهند.

امام جمعه اهر با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اهداف دشمنان مبنی بر دوقطبی شدن جامعه ایران اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بر پایه همین اصول تمامی دستگاه‌ها و مسئولین بایستی تلاش کنند تا خط و خطوط امام راحل که در رهبری امام خامنه‌ای ادامه دارد حفظ شود.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه دشمنان همیشه در فکر براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و پیدایش نظام جمهوری اسلامی، دشمنان قسم‌خورده این کشور تلاش می‌کنند تا با تضعیف، نظام اسلامی ایران را نابود کنند و این اقدام دشمنان یک توهم توخالی نیست بلکه واقعیت انکارناپذیر است.

وی راه‌اندازی نهضت‌های سوادآموزی قرآن کریم در مساجد آذربایجان شرقی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: به حول قوه الهی اوقاف و امور خیریه استان به توانسته تا این اقدام مهم را اجرایی کند درحالی‌که در هیچ‌یک از مساجد آذربایجان شرقی موردی نداریم که پس از اقامه نماز روخوانی قرآن انجام نگیرد ولی متأسفانه باوجود این‌که فرصت کمی برای آغاز تبریز ۲۰۱۸ مانده در پایتخت گردشگری جهان اسلام نماد قرآنی وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.