کد خبر : 1008
تاریخ انتشار : شنبه 10 ژانویه 2015 - 20:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای باز صدای پای غیر بومی ها می آید بسته هستند

باز صدای پای غیر بومی ها می آید

باز صدای پای غیر بومی ها می آید

به گزارش اهروصال به نقل از آناج؛ آنگونه که از شواهد و قرائن بر می آید،صداوسیمای استان در آینده ای نزدیک شاهد تحولات بسیار خواهد بود.زمزمه هایی برای تغییر در راس هرم مدیریتی شبکه استانی سهند به گوش می رسد و اخباری که به بیرون درز کرده است، همه گویای تداوم غیر بومی گزینی در

به گزارش اهروصال به نقل از آناج؛ آنگونه که از شواهد و قرائن بر می آید،صداوسیمای استان در آینده ای نزدیک شاهد تحولات بسیار خواهد بود.زمزمه هایی برای تغییر در راس هرم مدیریتی شبکه استانی سهند به گوش می رسد و اخباری که به بیرون درز کرده است، همه گویای تداوم غیر بومی گزینی در استان آذربایجان شرقی و به حاشیه راندن نیروهای بومی در اکثر نهادها و دستگاههاست.
 
عملکرد مناسب نواداد آیا باعث ماندگاری وی خواهد شد؟

بی گمان همه ی اهالی فرهنگ و رسانه در استان بر این امر تاکید دارند که عملکرد نواداد در مدت مدیریت خود بر صداوسیمای استان عملکرد مناسبی بوده است.حداقل میتوان بر این گفته صحه گذاشت که در قیاس با اسلاف خود عملکرد خوبی داشته است.البته میتوان نقدهای بسیاری را نیز بر عملکرد وی وارد دانست اما اگر کسی از دایره انصاف خارج نشود اذعان میکند که نسبت به مدیران قبلی خود عملکرد خوبی داشته است.
 
اکنون شنیده می شود در راستای تغییرات در سطح مدیران صداوسیما، نواداد نیز ازسمت خود تودیع خواهد شد اما یکی از عواملی که می تواند وی را ماندگار کند، شاید نگاه مدیران بالادستی به عملکرد مناسب وی باشد.
 
سئوال اصلی اینجاست که در صورت برکناری نواداد چه کسی مدیر کل صداوسیمای استان خواهد شد؟!
 
صدای پای غیر بومی ها می آید!

نفراتی که اکنون در محافل خصوصی برای این سمت مطرح هستند و حتی در برخی رسانه ها نیز به نام آنها اشاره شده همه آنها نفراتی غیر بومی می باشند، مدیرانی از ارومیه و اردبیل.

حال با این اوصاف آیا مایه تاسف نیست که بومی ستیزی در این استان به سکه رایج تبدیل شده است؟! نگاهی به مدیران استان می تواند موید این ادعا باشد.
 
شاید در برخی نهادها بومی گرایی ضرورت داشته باشد اما در نهادی بمانند صداوسیمای استان آیا نمی طلبد که فردی بومی انتخاب شود تا اشراف کامل به حوزه های فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی استان داشته باشد؟!
 
کسی که میخواهد در حوزه رسانه مدیریت کند کمترین و ابتدایی ترین نیاز آن، شناخت به منطقه و آداب و رسوم و همچنین گروههای مختلف و رفتار و مشی تشکیلاتی آنهاست.
 
در نظر بگیرید اگر کسی در این استان رشد و نمو نداشته باشد و از اقشاری بمانند روحانیت شناخت نداشته باشد چگونه خواهد توانست از این ظرفیت عظیم بهره ببرد.همچنین اقشاری بمانند هنرمندان،سیاسیون و …
 
یکی دیگر از آفات غیربومی گرایی، تقلیل و کاهش دغدغه گرایی در مدیران است.به عنوان مثال یکی از کسانی که در تجمع هیئات حسینی در دوسال اخیر، در دهه محرم تبریز نقش غیر قابل انکاری داشته است، نواداد مدیر کل فعلی صداوسیما بوده . حال اگر نواداد مدیری غیر بومی بود این دغدغه در او ایجاد می شد که برای این حرکت فرهنگی بمانند سایر مسئولین استانی پیش قدم شده و با همه ظرفیت پای به میدان گذارد؟تنها دلیلی که نواداد را به این وادی کشاند بومی بودن وی و احساس خلاء در این حوزه بود.
 
در سایر مدیران بومی نیز میتوان به مثالهایی مشابه این اشاره نمود.
 
تسط ارومیه ای ها بر مراکز صداوسیما استانهای منطقه

کافی است نگاهی به مدیران صداوسیمای مراکز استانهای منطقه بیندازیم.همه مدیران کل این استانها از ارومیه انتخاب شده اند.آیا این پنج شش استان منطقه، نفر بومی برای این امر نداشته اند؟چه جریانی به دنبال بسط و گسترش مدیران ارومیه ای در استانهای منطقه است؟آیا سرافراز به این موضوع نباید حساسیت نشان دهد؟
 
مددی مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل اهل ارومیه می باشد.صفری مدیر کل زنحان نیز از اهالی ارومیه است.امن الهی مدیر کل کردستان ارومیه ای است.مجرد مدیر کل آذربایجانغربی باز از خود شهر ارومیه است.
 
شاید بسیاری از خوانندگان خارج از استان سخنان نگارنده را بر نتابند اما آیا لازم نیست مدیران استانی و علی الخصوص نمایندگان محترم برای مدیر کل صداوسیمای استان به دنبال فردی بومی باشند؟آیا وقت آن نرسیده که نمایندگان استان در این حوزه نقش خود را ایفا نمایند؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.