کد خبر : 100629
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 ژانویه 2017 - 8:52
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جرائم میراث فرهنگی طی شش‌ماهه گذشته در شهرستان اهر کاهش‌یافته است بسته هستند

جرائم میراث فرهنگی طی شش‌ماهه گذشته در شهرستان اهر کاهش‌یافته است

جرائم میراث فرهنگی طی شش‌ماهه گذشته در شهرستان اهر کاهش‌یافته است

اهروصال: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی بابیان اینکه حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی عزم ملی می‌طلبد، گفت: جرائم میراث فرهنگی طی شش‌ماهه گذشته در شهرستان اهر کاهش‌یافته است.

به گزارش خبرنگار اهروصال، سرهنگ محبوب ساسانی در اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان اهر، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی دارای ۲۱ شهرستان که از نظر آثار تاریخی جمعاً بیش از ۳ هزار اثر تاریخی داریم و یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از ۱۶ موزه که در شهرستان‌ها واقع‌شده‌اند حفاظت می‌کند به‌طوری‌که تاکنون ۲ اثر تاریخی آذربایجان شرقی به ثبت جهانی رسیده‌اند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به آثار تاریخی که در استان وجود دارد و نیروی انسانی که در اختیار داریم جوابگوی نیازهای یگان حفاظت نیست.
سرهنگ ساسانی بابیان اینکه فرهنگ غلطی که در سطح کشور به وجود آمد، افراد سودجو برای حفاری و کشف آثار تاریخی به سمت و سوی جرائم میراث فرهنگی کشیده شدند، گفت: افزایش جرائم میراث فرهنگی تنها مربوط به استان آذربایجان شرقی نیست و به دلیل افزایش جرائم میراث فرهنگی مسئولان نسبت به حفظ و صیانت از آثار تاریخی سازمان یگان حفاظت در کشور تشکیل شد.
وی با تأکید بر اینکه برای حفظ و نگهداری از آثار تاریخی نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم در این حوزه هستیم، اظهار کرد: شاید اگر از بانکی سرقتی انجام شود جایگزینی پیدا می‌شود ولی اگر از آثار تاریخی سرقتی انجام گیرد به‌هیچ‌وجه نمی‌توان جایگزینی برای آن یافت.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی جذب مشارکت‌های اجتماعی را از دستورالعمل‌های جدید سازمان حفاظت میراث فرهنگی کشور به‌منظور حفظ آثار تاریخی ذکر کرد، گفت: تمامی ارگان‌ها، سازمان‌ها و مردم حامی میراث فرهنگی برای حفاظت از میراث ملی و آثار تاریخی بایستی همکاری مستمری با یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی داشته باشند.
سرهنگ ساسانی از کاهش جرائم میراث فرهنگی طی شش‌ماهه گذشته در شهرستان اهر خبر داد، بیان داشت: جرائم میراث فرهنگی شهرستان اهر نسبت به سایر شهرستان‌ها با همکاری و مدیریت رئیس اداره میراث فرهنگی کمتر است و کاهش جرائم نشان‌گر فرهنگ‌سازی‌هایی بوده که مسئولان میراث فرهنگی اهر انجام داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه هفته گذشته یک محموله ۲۶۱ قلم اشیاء تاریخی و فرهنگی در شهرستان سراب کشف کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: از این تعداد آثار کشف‌شده در شهرستان سراب تنها ۳۱ قلم تقلبی بوده و مابقی آثار تاریخی از میراث فرهنگی و تاریخی بود و ماجرای کشف مومیایی در مراغه از فرهنگ غلطی است که افراد سودجو را برای تخریب آثار تاریخی تشویق می‌کند باید اقداماتی انجام شود تا مردم را برای حفاظت از آثار تاریخی تشویق کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.