کد خبر : 100464
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 ژانویه 2017 - 8:21
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای علم و دانشگاه در خدمت تولید و خلق ثروت برای کشور باشد بسته هستند

علم و دانشگاه در خدمت تولید و خلق ثروت برای کشور باشد

علم و دانشگاه در خدمت تولید و خلق ثروت برای کشور باشد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: علم و دانشگاه باید در خدمت تولید و خلق ثروت گام بردارد.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با بیان اینکه فعالان اقتصادی سنگرنیشنان عرصه نبرد ایران و دشمنان هستند اظهار داشت: نقد و انتقادات فعالان اقتصادی به سیاست‌های اقتصادی دولت هدیه‌ای برای دولت است و ما همواره نیازمند این نقد و انتقادات هستیم.

وی افزود: امروز برجام نزد تولیدکنندگان معنای دیگری یافته و بر این اساس شاهد استقبال خوبی از سوی کشورهای اروپایی هستیم و برجام این زمینه را برای کشور محیا کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتقادات فعالان اقتصادی در سیمنار استاندار‌ها در تهران بیان می‌شود، ادامه داد: هر موفقیتی که در جامعه شاهد هستیم بر پایه و اساس نقد و انتقادات است.

وی همچنین ادامه داد: دولت گوش شنوایی به انتقادات سرداران و سنگرنشینان اقتصاد برای اصلاح امور جامعه دارد.

جبارزاده در ادامه با بیان اینکه امروز قدرت ملت‌ها بر پایه علمی است که تولید ثروت می‌کند، تصریح کرد: امروز باید فارغ التحصیلان باید توان ایجاد شرکت‌ها را داشته باشند و علم و دانشگاه در خدمت تولید و خلق ثروت برای کشور باشد.

وی در ادامه افزود: اقتصاد بدون توجه به فناوری‌های روز دنیا امکان پذیر نخواهد بود و باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا تولید با بازار و تقاضای دنیا یکسان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه امسال به ۴۹۶ واحد تولیدی تسهیلات سرمایه در گردش اعطا شده، ادامه داد: امسال در استان در هرماه ۱۰۳ هزار تن صادرات صورت گرفته که این رقم در مجموع ۹۲۸ هزار تن در ۹ ماه گذشته بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی از کشت فراسرزمینی به دلیل مشکل آب در سرزمین‌های دیگر همچون جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: نمایشگاه و فروشگاه‌های دایمی و موقت محصولات از جمله کاشی تبریز در کشورهای هدف صورت گرفته و در ادامه نیز چنین نمایشگاه‌هایی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.