کد خبر : 100151
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دسامبر 2016 - 15:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای احتمال تشکیل ستادهای انتخاباتی اهر و هریس تا پایان دی‌ماه/ اعلام تعداد تعرفه و صندوق‌های اخذ رأی به استانداری بسته هستند

احتمال تشکیل ستادهای انتخاباتی اهر و هریس تا پایان دی‌ماه/ اعلام تعداد تعرفه و صندوق‌های اخذ رأی به استانداری

احتمال تشکیل ستادهای انتخاباتی اهر و هریس تا پایان دی‌ماه/ اعلام تعداد تعرفه و صندوق‌های اخذ رأی به استانداری

اهروصال: فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه پس از آغاز به کار ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، ستادهای انتخاباتی حوزه اهر و هریس نیز تا پایان دی‌ماه شروع به کار می‌کند، گفت: تعداد تعرفه‌های برگ رأی و محل‌های رأی‌گیری و تعداد صندوق‌های اخذ رأی حوزه انتخابیه اهر و هریس را به‌صورت منسجم برای استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرده‌ایم.

سید محمد عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، با اشاره به اینکه شهرستان‌های اهر و هریس در انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یک حوزه انتخابیه و با یک نماینده محسوب می‌شود، اظهار داشت: شهرستان اهر در حوزه انتخابیه اهر و هریس برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی به‌عنوان حوزه اصلی و هریس به‌عنوان شهرستان فرعی به شمار می‌رود.
وی بابیان این‌که انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم در حوزه انتخابیه اهر و هریس امری بسیار مهم و حساس است، افزود: هماهنگی‌هایی برای برگزاری انتخابات چه از نظر سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری و سیستم‌های طراحی‌شده انجام گرفته و تا هیچ‌گونه مشکلی در روند برگزاری انتخابات ‌پیش نیاید.
عابدی ادامه داد: برای بررسی مصوبات و جلوگیری از بروز مشکلات، تصمیم بر این شده تا رؤسای ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اهر و هریس و اعضای هیات اجرایی انتخابات این حوزه هر دو ماه یک‌بار جلسات مشترکی را برگزار نمایند.
فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه تاکنون دو جلسه مشترک بین اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات شهرستان‌های اهر و هریس برگزار کرده‌ایم، گفت: این جلسات به‌منظور هماهنگی بیشتر و رفع نواقصات و تدارکات لازم انجام می شود تا مشکلی برای روز برگزاری انتخابات باقی نماند.
وی در ادامه اظهار کرد: یکپارچه‌سازی موضوعات فرمانداری‌های حوزه انتخابیه شهرستان‌های اهر و هریس از دیگر محورهای جلسات مشترک است.
عابدی با اشاره به اینکه شورای نگهبان زمان ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم و شوراهای اسلامی شهر و روستا را از ۳۰ ام اسفندماه سال جاری تا ۶ فروردین‌ماه سال ۹۶ اعلام کرده، گفت: کاندیداهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اهر نیز از ۳۰ ام اسفندماه سال جاری تا ششم فروردین‌ماه سال آینده به مدت یک هفته فرصت نام‌نویسی دارند.
فرماندار شهرستان اهر بیان داشت: وزیر کشور با صدور حکم اعضای اصلی ستاد انتخابات رسماً فرآیند آغاز ستادهای انتخاباتی را در کشور کلید زده است.
اعلام تعداد تعرفه و صندوق‌های اخذ رأی مورد نیاز حوزه اهر و هریس به استانداری آذربایجان شرقی
وی بابیان اینکه تعداد تعرفه‌های برگ رأی و محل‌های رأی‌گیری و تعداد صندوق‌های اخذ رأی حوزه انتخابیه اهر و هریس را به‌صورت منسجم برای استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرده‌ایم، گفت: تاکنون دو جلسه مشترک بین فرمانداری‌های اهر و هریس برگزار شده و بخشی از قوانین انتخابات کشور در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
عابدی با تأکید بر اینکه هنوز ستادهای انتخاباتی در شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی تشکیل نشده است، افزود: در حال حاضر مسئولان حوزه انتخابیه شهرستان‌های اهر و هریس مقدمات اولیه برگزاری انتخابات اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ را آماده می‌کنند.
فرماندار شهرستان اهر تأکید کرد: اگر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی طی ماه جاری آغاز به کار کند، ستادهای انتخاباتی حوزه اهر و هریس نیز تا پایان دی‌ماه شروع به کار می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه تحرکات تمامی کاندیداهای احتمالی شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم در حوزه اهر و هریس زیر ذره‌بین نظارتی ستاد انتخابات است، خاطرنشان کرد: تحرکات تمامی کاندیداهای احتمالی به‌دقت رصد شده و به دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش داده می شود.
عابدی بابیان اینکه کاندیداهای مجلس و شورای اسلامی شهر و روستا از هرگونه تبلیغات زودهنگام خودداری کنند، یادآور شد: اگر کاندیداهای احتمالی شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نسبت به تبلیغات زودهنگام اقدام کنند به قطع یقین در روند بررسی صلاحیت آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.